İki Zamanlı Ölçüler Terimi Hakkında Bilgiler
Müzik-Dans Terimi Olarak İki Zamanlı Ölçüler:
Biri güçlü, öteki zayıf, iki vuruştan oluşur. En çok kullanılan iki zamanlı ölçü "iki dörtlük" tür. Vuruş sayısı üstte, süre birimi olan "dörtlük" ise alta yazılarak gösterilir.
Burada karıştırılmaması gereken şudur. Bu bize, her ölçünün içinde "iki tane dörtlük değerinde" nota olacağını belirtir. "İki tane dörtlük nota" kullanılması şart değildir. Toplamı iki vuruş olacak şekilde notalar gruplanır ve yazılır.
İki zamanlı ölçülerde en çok kullanılan iki dörtlük olmasına rağmen, "iki ikilik" ya da "iki sekizlik" de sık sık görülür.
Benzer Müzik-Dans Terimleri
Altılı: Bir sese göre, üst veya alttan kendi dahil altıncı sesine altılı denir.
Dik Şehnaz: Türk müziğinde kullanılan bir komalık "la bemol" ya da sekiz komalık "sol diyez" perdesinin adı.
Sesin Duyulması (İşitme): İnsanlarda işitmeyi ve duymayı sağlayan organı kulaktır. Dış kulağa iletilen ses, orta kulağa intikal eder. Orta kulaktan ise iç kulağa geçerek sinirler aracılığı ile beyine ulaşır. Böylece ses beyinde canlandırılmış diğer bir deyişle duyulmuş olur.
Kadans: 1. Bir müzik tümcesinin sonunda yer alan notalar veya akorlar öbeği. Karara varış. Durgu. 2. Yorumcunun ustalık düzeyini değerlendirmek üzere bir konçertonun bölüm sonlarına doğru solistin orkestradan ayrılıp kendi başına yorumladığı bölme. Kadenz (Al.), Cadenza (İt.).
Diğer terim sözlüklerini de inceleyebilirsiniz.
- Yüzme Terimleri Sözlüğü
- Ekonomi, Bankacılık Terimleri Sözlüğü
- Kütüphanecilik Terimleri Sözlüğü
- Sosyal Bilgiler Terimleri Sözlüğü
- Özel Eğitim Terimleri Sözlüğü
- Dil ve Anlatım Terimleri Sözlüğü
- Otomobil-Araba Terimleri Sözlüğü
- Beslenme ve Diyet Terimleri Sözlüğü
- Eskrim Terimleri Sözlüğü
- TERİMLER SÖZLÜĞÜ ANA SAYFA