Eğitim Sitesi

Türk Müziği Çalgıları ile ilgili ders notları

Türk Müziği Çalgıları ile ilgili ders notları

7.Sınıflar Müzik Dersi Ders Notları

7.SINIFLAR MÜZİK DERSİ DERS NOTLARI >> MÜZİK: Duygu ve düşünceleri ifade eden seslerin düzenlenmesi sanatıdır. Müzik, ilkel insanın doğadaki sesleri taklit etmesi ile başlar.KORO: Müzik eserlerinin toplu bir şekilde seslendirilmesine denir.SOLO: Müzik eserlerinin tek bir kişi tarafından çalınıp söylenmesine Devamını Oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Ud

Ud kelimesinin aslı Arapça dır: "sarısabır veya ödağacı" anlamındaki "el-oud'dan gelir. Baştaki 'el'- kelimesinin, bazı dillerde olup bazılarında olmayan harf-i tarif (belirgin tanım edatı) olduğunu bilen Türkler bu edatı atmış, geriye kalan 'oud' ('eyn, waw, dal) kelimesini de -gırtlak yapıları Devamını Oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Kanun

Kanun enstrümanında, bir tam ses 7,9,10 parçaya (komaya) bölünebilir. Böylece bütün dünya müzikleri kolaylıkla icra edilebilir.Kanun daha çok Ortadoğu ülkelerinde ve Türkiye'de kullanılan telli bir çalgıdır. Eski Mısırlılar'ın ve Sümerler'in çalgıları arasında kanunun atası sayılabilecek telli Devamını Oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Bağlama

Ülkemizde kullanımı en yaygın olan telli bir Türk Halk Çalgısıdır. Yörelere ve ebatlarına göre bu çalgıya, Bağlama, Divan sazı, Bozuk, Çöğür, Kopuz Irızva, Cura, Tambura vb. adlar verilmektedir. Bağlama ailesinin en küçük ve en ince ses veren çalgısı Curadır. Curadan biraz daha büyük ve Devamını Oku

Üflemeli Çalgılar : Ney

Osmanlı dönemi müziğinin en önemli üflemeli çalgılardan Ney, insanoğlunun ürettiği belkide ilk çalgılardan biri olan ve kamıştan üretilmiş üflemeli çalgılarından olup, tarihin derinliklerinden gelmiş ilkel donanımlı bir çalgı olmasına karşın, insanı etkileyen uhrevi ve doğal bir sese sahiptir. Devamını Oku

Üflemeli Çalgılar : Tulum

Üflemeli bir Türk Halk çalgısıdır. Deri kısmı, Nav ve Ağızlık olmak üzere üç kısımdan oluşmaktadır. Deri kısmına hava depolanır ve koltuk altından bastırılarak Nav kısmına hava gitmesi sağlanır. Nav kısmı ise Melodi Çalınan kısmıdır. Analık ve Dillik adı verilen iki kısımdan oluşmaktadır. Devamını Oku

Üflemeli Çalgılar : Zurna

Zurna, Türkiye'nin her yanında kullanılan, tahta, metal ve kamış kullanarak yapılan, yüksek sesli, bu yüzden büyük davul ile birlikte çalınan, yine bu yüzden açık havada kullanıma uygun, nefesli saz çeşididir. Türkiye dışında Fas'tan Çin'e kadar uzanan iklim kuşağındaki her ülkede kullanıldığı da bilinmektedir. Devamını Oku

Vurmalı Çalgılar : Darbuka

Anadolu'da daha çok kadinlar tarafindan dügünlerde ve özellikle kendi aralarinda düzenledikleri eglencelerde kullandiklari ve halk arasinda ''dümbelek, dümbek, cümlek, küp'' gibi adlarla çalinan sazlardan fazla farkli olmayip , sadece gövde kismi agaç ve ya metalden yapilip derisi ise vidalar Devamını Oku

Vurmalı Çalgılar : Kudüm

Türk musikisinin en temel ritm aletlerinden biridir. Bilhassa Mevlevihanelerde ve bazen diğer tekkelerde kullanılmıştır. Kudüm, kendine has tatlı, yumuşak, hoş bir sese sahiptir. Mevlevilere özdeşleşen ve sonradan Tasavvuf musikisinin dışındaki formlarda Devamını Oku

Vurmalı Çalgılar : Davul

Davul, en yaygın vurmalı çalgılardan biridir ve dünyadaki hemen bütün halkların kültürlerinde yeri vardır. Yazılı tarihten çok önce Eski Mısırlıların, Asurluların ve Uzakdoğuluların davulu kullandıkları bilinmektedir. Bilinen en eski davulun neolitik çağda yapılmış olmasına karşın Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Yaylı Tanbur

Yaylı tanburun yapısı hakkında görüş belirtmek için birazda tanburdan bahsetmek gerektiği fikrindeyim Türk sanat musikimizin piyonası sayılan tanburun kendine has çok derinden ve içli bir sesi vardır. Klasik tavırla çalındığında dinlemesine doyum olmaz birçok sazla uyumu Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Kabak Kemane

Kabak kemane, Türk Halk Müziği'nin telli, yaylı ve deri kapaklı sazlarımızın tek örneğidir. Menşei Orta Asya'ya dayanmaktadır. Kabak kemane, Türkiye'de özellikle Batı Anadolu'da (Ege Bölgesi'nde) yaygın olarak kullanılan bir sazdır. Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Kemençe

Farsça kökenli bir kelime olan "kemençe" aynı dildeki "keman(=yay,kavis)" kelimesi ile "-çe(=küçültme eki)" ekinin bir araya gelmesinden oluşur ve "yayla çalınan küçük saz" anlamını taşır. Orta Asya'da şekil olarak bugünkü kemençeye tam benzemeyen, fakat onun atası sayılabilecek birçok saz Devamını Oku

Son Eklenen Ders Notları

Türk Müziği Çalgıları ile ilgili ders notları

Ders Notları Ana Sayfaya Dön