Mahlas Terimi Hakkında Bilgiler
Asıl addan başka kullanılan ikinci ada verilen isimdir, şairler şiire başladıkları vakit böyle ikinci bir ad alırlar, onu şiirlerinde kullanırlardı. Devlet memuriyetine girenlerin bazılarına da amirleri tarafından mahlas verilirdi.
Eskiden bir şiirin son beytinde kullanılması adet olan, şairlerin kullandığı takma ad.
Genellikle Divan şiiri ve Türk halk şiiri ozanlarının yapıtlarında kullandıkları ve tanındıkları takma addır.
Kimi şair ve yazarların yapıtlarında kullandıkları takma ad. Özellikle divan edebiyatı şairleri tarafından kullanılmıştır.
Takma ad.
Benzer Yazma Eser (Hat-Tezhip-Ebru-Cilt-Minyatür) Terimleri:
Ebrulu Kâğıt: Üzerine boya ile somakiye benzer damarlar yapılmış kâğıda verilen ad. Eskiden bu kâğıtlar kitap ve defterlere kap olarak geçirilirdi.
Zerdüzan: Altın işleyenler.
Erkek Oyma: Oyulup çıkartılan kısma erkek oyma denir.
Turna Gagası: Dönbaba ile ilgili bilgilere bakınız.
Yaprak Demeti: Yalnız yapraklardan meydana gelen süsleme motifi.
Gül Gonca: Tezhipte, hataîlerin yanına gonca biçiminde eklenen motifin adıdır.