Şarj Terimi Hakkında Bilgiler
Tiyatro Terimi Olarak Şarj:
Yan rol. Genellikle de hizmetçi ve kurye gibi kısa ve yan roller, önemsiz görüldüğü için sözcük olarak küçümsenen bir anlama sahiptir. Şarj oyuncuları kendi küçük rollerine fazla sahip çıkarak karakteristik bir profil yaratmayı denerler ve böylece görevlerinin sınırlı oluşunu telafi ederler.
Fen Bilimleri Terimi Olarak Şarj:
1. Akümülatörün doğru akım kaynağına bağlanılarak akım verebilecek hale gelmesi.
2.Yükleme, doldurma.
Beden Eğitimi ve Spor Terimi Olarak Şarj:
Dayanma.
Basketbol Terimi Olarak Şarj:
Bir oyuncunun toplu veya topsuz olarak kendisine zorla yol açmaya çalışması sonucu rakibine temas etmesi.
Benzer Tiyatro Terimleri
Bireşimci Tiyatro: Tiyatro sanatları öğelerinin bütünsel sanat yapıtı içinde bireşimini öngören tiyatro plastiği ve tekniği anlayışı. 1900'lerde tiyatro reformu bağlamında A. Appia ile G. Craig tarafından natüralist tiyatrodan kopma amacıyla başlatılan Bireşimci Tiyatro, kavram olarak ilk kez W. Kandinsky tarafından 1923'te kullanılmıştır. 1912'de Der Blaue Reiter'de Über Bühnenkomposition (Sahne Bileşimi Üstüne) başlıklı program yazısıyla birlikte çıkan Der gelbe Klang (1912, Sarı Tını) adlı senaryosunda, Kandisky, devinim, biçim, müzik ve tını öğelerinin bir birliğini istemiş; Über die abstrakte Bühnensynthese (Soyut Sahne Bireşimi Üstüne) adlı bildirgesinde, söz konusu tiyatro öğelerini şiir öğesiyle bütünleştirerek, sözün anlam dışı, katışıksız tınısal söz özelliğini savunmuştur. Yapısal bir eklektisizm olarak Bireşimci Tiyatro'ya göre, tiyatro, bütün sanat dallarından yararlanılarak yaratılan, uyumlu ve disiplinli bir bütündür. Oyunun temeli olarak söz ve koşuk, oyunculuğun temeli olarak devinim, dansın temeli olarak ritm, ışıklamanın temeli olarak boyutlandırma, plastik sanatların temeli olarak da çizgi ve renk, Bireşimci Tiyatro'nun ana öğeleridir; sahne koyucu da bu tiyatronun bireşimcisidir. Bireşimci Tiyatro'nun, tümel tiyatro ve bütünsel sanat yapıtı anlayışları bağlamında, yönetmen tiyatrosu anlayışı üstünde etkili olmuştur.
Tragedya: Klasik tanımlamasında,yüceltilmiş sözlerle konuşulan, yüceltilmiş bir kahramanın iyi bir durumdan kötü bir duruma düşmesiyle seyircinin korku ve acıma duygularına yönelmesi ve böylece entelektüel arınmaya gittiği oyun türü.Çağdaş tanımı için da, sırdan bir kişinin gerçekçi bir çevre içinde toplumsal çelişkilerini hissetmesiyle ortaya çıkan bir oyun türü.
Orta Oyunu: Geleneksel Türk doğamaçlara halk tiyatrosu. Ortada oynanır. Baş kişileri, aynı zamanda oyunun yönlendiricisi olan Pişekar ile oyunun baş güldürücü tipi Kavuklu'dur. Dekor olarak 'Yeni Dünya' denilen, iki yada üç kanatlı bir paravana, bir de 'Dükkan' denilen, önünde alçak hasır iskemlesi bulunan peyke vardır. Kendine özgü bir yabancılaştırma estetiği ile seyircinin her an tiyatroda olduğunu anımsatır.
Trajedi (Tragedya): Bir kahramanın yaşadığı kederli ya da korkunç olayları, kahramanın kaçınılmaz yenilgisini, yıkımını ciddi ve yüceltilmiş bir dille anlatan sahne yapıtıdır. Tragedya terimi,tragos (keçi) ve odos (türkü) sözcüklerinin birleşmesinden meydana gelmiştir (Keçi türküsü). KLASİK TRAJEDİNİN ÖNEMLİ YAZARLARI: Sophokles (M.Ö. 4.yüzyıl)(Eski Yunan) Racine (M.S. 17.yüzyıl) (Fransız)
Diğer terim sözlüklerini de inceleyebilirsiniz.
- Beslenme ve Diyet Terimleri Sözlüğü
- Binicilik Terimleri Sözlüğü
- Ekonomi, Bankacılık Terimleri Sözlüğü
- Eskrim Terimleri Sözlüğü
- Tiyatro Terimleri Sözlüğü
- Kütüphanecilik Terimleri Sözlüğü
- Judo Terimleri Sözlüğü
- Teknolojik Ürünler Terimleri Sözlüğü
- Uzay ve Astronomi Terimleri Sözlüğü
- TERİMLER SÖZLÜĞÜ ANA SAYFA