Eğitim Sitesi

Duyun-U Umumiye İdaresi Nedir? Duyun-U Umumiye İdaresi Hakkında Kısaca Bilgi

Duyun-U Umumiye İdaresi Terimi Hakkında Bilgiler

Duyun-U Umumiye İdaresiTarih Terimi Olarak Duyun-U Umumiye İdaresi:
Genel borçlar yönetimi demektir. Yakınçağ'da ekonomik yönden büyük bir çöküntüyü yaşayan Osmanlı İmparatorluğu, 1854 yılında (Kırım Savaşı sırasında) ilk kez dış borçlanmaya gitmiş ve İngiltere'den borç almıştı.Osmanlı Devleti borçlarını ödeyemeyerek 1875 yılında iflasını açıkladı. Alacakları tehlikeye düşen devletler de alacaklarını birleştirip 1881 yılında Düyun-u Umumiye İdaresi'ni kurup, Osmanlı Devleti'nin gelir kaynaklarına el koydular. Osmanlı Devle-ti'nin tuz, tütün, damga, içki, balıkçılık, ipek vergileri başta, gümrük vergileriyle, bağlı beyliklerin vergilerinin bir bölümü oluşturulan bu yönetime aktarıldı. Sonuçta, devletin tüm ekonomik ve mali denetimi Avrupalılar'ın eline geçmiş oldu. Lozan Barış Antlaşması'yla birlikte bu idare kaldırılmış ve yeni Türk Devleti'nin payına düşen Osmanlı borçları taksitlendirilerek, Fransız Frangı olarak ödenmeye başlamıştır. 63.644.000 Fransız Frangı olan Osmanlı borçları 1954 yılında tümüyle ödenmiştir.

 

    Benzer Tarih Terimleri:

    box Hariciye Nezareti: Osmanlı Dışişleri bakanlığı. devam et

    box Türe: Âdet, nizam, yasa, töre. Orhun Anıtlan'nda "türü" şeklinde geçer ve yer yer "bark" deyimi de kullanılır. devam et

    box Babai: Babaîlik tarikatından olan kimse. devam et

    box Ehl-İ Salip: Haçlılar. devam et

    box Tımar: Osmanlı toprak düzeninde devlete ait olan ve maaşları ya da belli hizmetleri karşılığında şahıslara bırakılan has, zeamet ve tımar toprakların genel a devam et

    box Vilâyet: Osmanlılar bu ismi eyaletler için kullanırlardı. Sancak ise bugünkü il anlamına geliyordu. devam et

    box Müstevfî: Selçuklularda, devletin yıllık gelirlerinin hesaplanması, vergilerin toplanması ve harcamalardan sorumlu kişi. devam et

    box Animizm (Canlıcılık): Doğanın bütün varlıklarında insanınkine benzer ruhlar bulunduğu yolundaki ilkel inançtır. Ruhu bedenin ilk nedeni ve canlandırıcısı sayan öğretidi devam et