eğitim sitesi

MEB tüm ödev sitelerini kapatıyor eğitim haberi

eğitim haberleriMEB tüm ödev sitelerini kapatıyor

3.jpg Ödev sitelerini mercek altına alan Milli Eğitim Bakanlığı, ?Kopyala yapıştırcı' öğrenciye zayıf not ve disiplin cezası uygulayacak. O siteler de engellenecek.

Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin ödev ve araştırmalarında son dönemde sıkça başvurduğu "internetten kopyala-yapıştır" yöntemine karşı harekete geçti.

Okul yönetimleri ve öğretmenlerden gelen şikayetlerin artması üzerine internet üzerinden ödev hazırlayan öğrencilerle ilgili yaptırımlar uygulanmaya hazırlanıyor. Bakanlık internetten ücretli yayın yapan ödev sitelerinin hukuki yapısını da incelemeye aldı.

Yapılan incelemede ödev sitelerinde binlerce konuda her türlü ödevin bulunduğu belirlendi. Bakanlığın uygulamayı düşündüğü yaptırımlar arasında, sitelerden emek harcamadan ödev satın aldıkları belirlenen öğrencilere zayıf not verilmesi ve "kopyala-yapıştır" yöntemini alışkanlık haline getirenlere yönelik disiplin cezası verilmesi de yer alıyor.

Bakanlık ayrıca sayıları yüze yaklaşan "hazır ödev" siteleriyle ilgili hukuki inceleme de başlattı. Bakanlık hukuki inceleme sonunucuna göre bu sitelere erişimin engellenmesi için gerekirse mahkemelere dava da açacak.

TEMBELLİĞE ALIŞIYORLAR

MEB yetkilileri, "hazır ödev" sitelerinin öğrencileri tembelliğe alıştırdığını belirterek şunları söylediler: "Ciddi bir sorunla karşı karşıyayız. Bu konuda öğretmenlere büyük sorumluluk düşüyor. İşin ilginç yanı, öğretmenler de internete girip, kendi yapmaları gereken planları kopyaladılar önce. Daha sonra da öğrencilere yönelik ödev siteleri ile kolaycılık ortaya çıktı. Burada asıl sorun etik ilkeler ve öğrencilerin tembelliğe sevk edilmesidir."

GOOGLE KARŞI ÇIKMIŞTI

Dünyaca ünlü arama motoru "Google", tüm dünyada öğrencilere hazır ödev ve tez pazarlayan sitelerin ilanlarını kabul etmeyeceğini açıklamıştı. Ödev siteleri Türkiye'de yıllık 20 YTL ile 30 YTL arasında ücretlerle hizmet veriyor. Ödev sitelerinde her dersin konusuyla ilgili ayrıntılı ödevler, çok sayıda kitabın özeti, araştırma projeleri bulunuyor.

Akşam

Sponsorlu Bağlantılar

24.11.2008 tarihli haber
tag MEB tüm ödev sitelerini kapatıyor

nextİçerik Hakkında Yorum Yazın...

Yazan :    

next YAZILAN YORUMLAR (36 yorum yazılmış)

box bir öğrenci :elmizdeki bazı kaynaklar yeterli olmadığında internete başvuruyoruz bence kapatılmasın!!!!
box FOX :Bilmem netin, vitamini sağolsun.Biz de salağız yuttuk.
box recep kerim :sizene kardesim arastırız internetten internet benim deelmi?
box __________-- :Zaten internetten zor yapıyoruz ödevleri bide bunlar mı yasaklandı?
box öğrenci ayşegül tutuş :yani bnce de kapatılmasın internet her zaman tembellik amacıyla kullanılmıyor ki üstelik internetten çok güzel bilgilere ulaşabilyorum bnc ebu uygulama pek doğru değil yapılması kesinse bilirli siteler kapatılsın bari
box öğrenci :yaa kapatılmasınn yaa lütfenn biz öev yaparken bulamadığımıda ne yapacağızz bu arada seni seviomm
box erdem :bu işte vitamin in parmağı var gibi geldi bana
box sinem :Aslında kapatılsın!!! Arkadaşlar herşeyi internet 'google'denmi araştıracağız.... Ansiklopedi diye kitaplarda var.Hem böylede okuma hazinemiz daha çok olur... 'TÜM TÜRKİYEYE SESLENİYORUM İNTERNET GOOGLE'DEN Mİ ARAŞTIRCAĞIZ... ANSİKLOBEDİLER VAR ONLARDAN ARAŞTIRALIM.....
box yeşim :hocam öncelikle bizim iyiliğimizi düşündüğünüz için sağ olun ama bizde o kopyala yapıştır işini yapsak hemen hocalarımız karsı cıkıyor.zaten yapanda yok herkez eliyle yazıyor.bizim kitaplarda bulamadığımız bilgileri googledan arastırıyoruz .okuyarak yazarak öğrenerek bilgilerimizi toparlıyoruz.zaten hocalarımızda bizlere internetten yaralanacağımızı acıklıyor.eğer sizde bazı sitelere engel koyar yada kaldırırsanız inanın biz daha cok geri kalırız.tesekürler...
box ibrahim :kardeşim zaten internette doğru dürüst site yok şimdi sıra ödev sitelerin de mi_? anlamadım ne istiyorsunuz ki... eğer meb in ders kitapları kaliteli olsa veya anlaşılır olsa idi öğrenciler başka kaynak aramaz dı . mesala her hafta performans ödevi çocuk ta ne yapsın ya internet ya kütüphane tabi bi de parası var mı gidipte kütüphaneden fotokopi çeksin yada zamanı var mı saatlerce bir konuyu yazsın , ben de öğrenciyim bu performasn ödevni hiç sevmiyorum neden diyen olursa meb kitaplarından işlemiyoruz ama kitapları alıyoruz . işlesek bile biz meb kitabıyla öss nin barajına gelemeyiz bile.... işte tek mevzu bu....
box ibrahim :bende arkadaşlara katılıyorum bu işte vitamin in parmağı var vitamin tek ödev sitesi olmak istiyor rakip çıkmasın diye öğle yapıyor olabilir.... değil mi ya ni?
box Tükçeci :Ne hakla ve hangi akla hizmet, bilgiye çabuk ve kolay ulaşmanın önünü kemeye kalkışılıyor anlamadım. Kopyacılık anlayışının önüne yalnızca öğretmen geçebilir. Yani bu hususta sorumluluk öğretmene düşüyor. Öğrenciye, araştırma bulgularını özetlemeyi, tasnifi, analizi öğretemeyen ve bu yönde ödev ve ödev yönergesi hazırlayamayan öğretmen değil de bilginin kaynağı mı suçlu? Arkadaşlar, öğretmenligi vicdan işi olmaktan çıkaralım.
box esra :kapatılmasın yha lütfen biz araştırmak için ansiklobedilerimi kullanıcaz nette bilgiler hergün güncellenen bilgiler lütfen kapatmayın
box aycan :yha sizin ne hakkınız var kapatmaya ansiklopedilerden arayana kadar canımız çıkar lütfen kapattırmayın
box bir öğrenci :bence kapatılsın.sadece araştırma gerektiren siteler kalsın.hazır ödevde yorum katılmıyor.zaten bu siteler kapanmaz,hazır olanlar kapanır.örneğin;ilkogretimkalbi.com + olarak öğretmenler zaten parasızlıktan ölüyor
box bir öğrenci :ve bu arada bu site kapatmıyor gidin meb e söyleyin
box beyza :ya artık bu milli eğitimde fazla oluyo ya bigün youtube bi gün ya bence kapatılmasınn... diğer ülkülere gelişim bakımından meslek bakımından ilerlememiz için bu bi engel . biz bu sitelerden ödev araştırıp yaparak kendimizi geliştirioruz. bu kadarıda fazla olur
box mrv :ya inanmıyorum eğitim sisteminde o kadar sorun varken adamlar gidip bunlarla uğraşıyo helal olsun ya..... kesinlikle de kapatılmamalı araştırmalarımızı nerden yapcaz kaynak bulsunlar ordan yapalım..
box ORKÍDE :meb'e sesleniyorum hey gidi meb senin gonderdigin kitaplar yetiyomuki.Varya aciyorum bir ise yaramayan o kitaplara verilen paralara
box YASİN :İYİ BİR UYGULAMA OLACAĞINA İNANIYORUM.EVET ÖĞRENCİLER AYNEN KOPYALA YAPIŞTIR YAPIYORDU.ARAŞTIRMADAN,İNCELEMEDEN BİR KAPAK YAPIP SUNUYORLARDI.
Tüm Yorumları Görmek İçin Tıklayın...
box fatih :bence kapatılmaması daha iyi cünki ödevimizi yapıyoruz
box :bencede kapatılsın sözde yaratıcı eğitim başladı bu siteler öğrencileri tembelliğe alıştırdığı gibi yorum gücünüde ele geçiriyor
box ali :helal olsun başka bir şey söylemem
box Oğuz KARABULUT :Bence bu uygulama yanlış çünkü bu uygulamada belirtilen yazılardan anladım ki burada Öğrenciler Tembelliğe alışıyor,hazırcılık yapıyor ve incelemiyor denerek bizlerin ve bizim gibi birçok öğrencinin adı karalanıyor.Örnek öğretmenlerimiz ödev verdiklerinde mesela performans yada proje ödevi diyorlar ki İnternette kaynaklar var gidin araştırın tabiiki her öğretmen böyle demiyor ancak genelinden bu şekilde başvuru cevabı alıyoruz bu 1 ikincisi Eğer bu siteler kapatılır ve Paralı ödev veren siteler açılır ise sahtekârlıklar çoğalmaz mı? geçim sıkıntısı yaşayan milyonlarca insan kaynak sıkıntısı yaşar zor durumda kalıp öğretmenlerinin ve öğrencilerin karşısında mahçup duruma düşüp utanmaz mı ama bunlar kimin umrundaki dimi "Vur patlasın,Çal Oynasın" Ekmek Aşı,aş kaşığı boylasın... Öğenciler (bizler) bazılarımız belki çok çalışkan olamamıştır ama Şerefsiz değiller ve değiliz ;) Okumadık,çalışmadık,hep boşladık lakin hiç şeefsiz olmadık parlayan güllerdik hep biz daha ayaktayız hiç solmadık bugün buradayız yarın garantimi sor kendine senin hayatın garanti biz düzen kur hayatın doğrularını vur kendine Oğuz yazdı hep dizeleri ben şiirlerimde yaşadım mutlluluk denen illeti kader denen şu yapay merdivende çok tanıdım bağımsız milleti Türküm Vatanı seviyorum yanlış anlaşılmasın her şeyin bir sınırı var düşünceler karışmasın tek isteğiniz bizer tembelliğe alışmasın akıl bize hasırdan örülmüş kulplu torbalarla gelmedi biçok şerefsiz çeldi bu aklı ama hangisi kişiliğimizi deldi çok embesil insan gördüm tanıdım anladım düşündüm şiirlere döktüm amma bende insanım karamsar ruhumu şeytana değil dizelerime söktüm attım haksızlık her yerde var ben onu çoktandır tattım ;)
box dilek özyazgan :yav adamlar terbiyesiz zaten vitamini açamıyoruz
box derya aksu :öğrenciler için bu çok büyük bir haksızlık.elimizde yeterli kaynak yok. ansiklopedilerde tek sözcük olarak araştırılıyor.eğer meb internetten ödev yapmayı yasaklarsa ödev yapımı daha çok azalır.
box harslan :Arkadaşlar ödev siteleri kopyala yapıştır yapmyı öğretiyor. Aynı bilgileri ansiklopedi de alnımızın teriyle bulabiliriz.
box OĞUZCAN BOZALACALI :Meb ttnet vitamin alınsı ndiye.Elimizdeki bütün kaynakları da alsınlar bari.Bence KAPATILMASIN DİYORUM.
box özgür kaan bozkurt :gerçekten herkezin dediği doğru ama bizim öğretmenler tek tek araştırıyor
box Ömer Özel :Hükümetin yaptığı uygulamaların hatalı olduğu ortadadır. Öğle bir uygulamaya başlatıldıki ansiklopediler kaynak kitaplar çöpe attırıldı. Hele hele ders kitabının kesilmesi bir başka sayfaya yapıştırılması gibi uygulamalar kitapların yok olmasına yol açtı. Araştırılan her konunun doğruluk payı sıfır olan internet yapınlarınınöğrenciler tarafından doğru kabul edildi. Öğrencilerimiz aptallaştırıldı.
box bir öğrenci :hazır ödev sitesi diyoruz.Daha bir sürü araştırma yapacak yer var.1 000 000 kişide 3 000. olduğum andan beri bu bu kadar olay büyütmesi görmedim.
box duygu :YAA BUNE BEE HEM ODW YAPN DIOSUNUZ HMDE KAYNAKLARIMIZI ELIMIZDEN ALIYOSUNUZ HEM KOPYALA YAPISTIR YAPINCA ZATEN ZAYIF WERIOSUNUZ KIMSENIN BUNA HAKKI YOKK !!!!!!!!
box duygu :YAA GORUOSUNUZ TURKCE HOCASI BILE BIZE HAK WERIRKEN KAYNAGIMIZI ALMAYA NE HAKKINZ WAR ACIKLAYIN YAAA
box ezgi :ence ücretli olanlar bizleri sömürenler kapatılsın. diğerlerinin suçu ne?
box sevilay :neden sitelere müdahale yerine müfredata müdahale etmiyorsunuz insanları internet araştırmalarına mecbur bırakıyorsunuz yok performans yok proje ödevi kütüphanemi kaldıki çocuklar kütüphaneden araştırsın
box :ya internet benim değil mi istediğimi kopyalarım istediğimi yapıştırırım

Güncel Eğitim Haberleri