eğitim sitesi

Zorunlu eğitim yaşı 5'e indiriliyor eğitim haberi

eğitim haberleriZorunlu eğitim yaşı 5'e indiriliyor

3.jpg Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim yaşını 5'e çekecek ve okul öncesi eğitimi zorunlu kılacak. MEB gelecek yıl başlatacığı uygulamayı, 2013 yılına kadar yurt çapına yayacak. İşte ayrıntılar:

Milli Eğitim Bakanlığı, gelecek yıl 15 ilde başlatacağı pilot uygulama ile seçilen illerde eğitim yaşını 5'e çekecek ve okul öncesi eğitimi zorunlu kılacak. MEB, 2013 yılına kadar uygulamayı Türkiye çapına yayacak.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), gelecek yıl 15 ilde başlatacağı pilot uygulama ile seçilen illerde eğitim yaşını 5'e çekecek ve okul öncesi eğitimi zorunlu kılacak. MEB, 2013 yılına kadar uygulamayı Türkiye çapına yayacak.

MEB Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü, hazırladığı yasa taslağı neticesinde okul öncesi eğitim zorunlu hale getirilecek. Ocak ayı başında onaylanması beklenen tasarı sonrasında, pilot olarak seçilen 15 ilde zorunlu eğitim yaşı 5'e çekilecek. Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İnanlı, 5 yıllık kalkınma planı çerçevesinde MEB'in 5 yaşındaki çocukların tamamının okul öncesi eğitime başlamasını hedeflediğini ve bu bağlamda bu tasarının hazırlandığını açıklarken, "Zoru başardık ve okul öncesi eğitimin konuşulmadığı zamanlardan bu zamana geldik" dedi.

5 YAŞINDAKİ ÇOCUKLARIN YARIYA YAKINI OKULLU

İnanlı, zorunlu eğitimin 2013 yılına kadar 'hatasız' olarak geçişini sağlamak amacıyla 15 ilin pilot bölge olarak seçileceğini anlattı, Okul öncesi dönemde özellikle '5 yaş'ın önemli olduğunu söyleyen İnanlı, 2008 sonu itibariyle 5 yaşındaki çocukların yüzde 47'sinin okul öncesi eğitimde yer alacağını anlattı. İnanlı, tüm okul öncesi okulları da tek bir elde topladıklarını kaydederken, "Artık yaygınlaştırma kaygımızdan çok kaliteyi artırma kaygımız var. Zaten öğretmen kalitemiz ve araç gereç konusundaki durumumuz ile Avrupa Birliği standartlarını da yakaladık" diye konuştu.

ANKA

Sponsorlu Bağlantılar

26.12.2007 tarihli haber
tag Zorunlu eğitim yaşı 5'e indiriliyor

nextİçerik Hakkında Yorum Yazın...

Yazan :    

next YAZILAN YORUMLAR (22 yorum yazılmış)

box Melina avcı :Tabi bu karar neden alınmış bence doğru bi karar Milli Eğitim bakanlığığ doğru bi karar almış daha önce hiç bu siteye hirmezdim aama deneyince haberimi burdan izlemeye başladım çok önemli haberler ve gelişmeler var dünkü haber esası çok önemliydi sizde okuyun
box melina avcı :Başka anlam yazılıp başka anlam çıkıyo bu nasııl iş ya.Ama bilgiler güzel verilmiş bazı yazı hataları var:yazan Kimse doğru düzgün yazsın alakasız yanlışlık veya (hatalar) var :Lütfen bu hatalar düzeltitlipp baştan yazılsın
box seçil :arkadaşlar ne güzel hadi başlayalım demeyle olmaz. zaten eğitimde herşey deneme yanılma yoluyla yapılıyor. nasıl olacak onu açıklasınlar. hangi alt yapıyla. bu işler çocuk oyuncağı değil
box gamze :bence çok güzel bir haber anaokulu öğretmeni adayı olarak bu karara çok sevindim biraz geç kalınmış bişey ama olsun zararın neresinden dönülse kardır
box songül usta ogretıcı :kimler bu kararın alınmasında etkiliyse herkesi tek tek kutluyurmmm bence devrımm nıtelıgınde kım ne derse okul oncesı egıtımm cokk onemlıdırr lutfenn cocuklarımızı okul oncesı egıtıme yonlenırelımmm
box ben özgürüm :bu usta öğretici arkadaşlara ve okul öncesi hocalara katılıyorum ve onları takdir ediyorum en iyi işi yapıyorlar benim bölümüm ayrı ama onlarda ne sabır var maşallah ben,im çoçuğum olsa inş. yakında olur 3 yaşında veririm bir kreşe ne kadar erken giderlerse o kadar iyi oluyor bence
box zeynep :ilk kez guzel bır karar alınmış dıye düşünüyorum,benim oğlum bu sene 5 yaşına gırecek çok sevindim boyle bır karar alınmasına 7 çok geç dıyorum
box merve :yaa bide hangi iller olduğunu açıklasalar nerelere atanacağımızı bilsek tam süper olacak. tabi kaç kişi atanacak o daha önemli bu soruların cevaplarını da dört gözle bekliyoruuuzzz.
box alyze :avrupa standardı mı... hala anasınıfına bişeyler almak için sağdan soldan dileniyoruz, anasınıfı yapmışlar mı ki kıyaslıyorlar kendilerini, üstelik öğretmen olmadan nasıl açacaklar o sınıfları, açık olan sınıflarda bile öğretmen yok. eğitimde 8 yıla geçebildik mi ki 9 yıldan bahsediyorlar
box gülçehre :bencede 5 yaş olsun usta öğreticileride düşünün
box gülçehre :iyi bi karar geçkalınmiş değil
box gaye_55_@hotmail.com :eğitim yaşı 5 e indirildi ama hala mezunların atamaları olmadı bu niye böyle lütfen biraz vicdanlı olun
box cansu :bence 2 olsa daha ii olur hatta çocuğa konuşmayı falanda öretirler
box murathoca :İYİ HOŞ DA PEKİ OLKULLAR BU KONUDA OKULLARIN ALT YAPISI HAZIR MI? YANİ KAÇ OKULDA YETERLİ ANASINIFI AÇILMIŞ? TABİKİ SINIF ÖĞRETMENLERİ İÇİN İYİ OLACAK BU UYGULMA. ÖĞRENCİLERİ DAHA HAZIR GELECEK. PEKİ MEVCUT ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ İÇİN İYİ Mİ OLACAK ACABA? 5 YAŞINDAKİ KIRK ÖĞRENCİYLE HİÇ 10 DAKİKA OTURDUNUZ MU? BENCE HERKES AKLINI BAŞINA ALSIN! aLT YAPIYI HAZIRLAMADAN ZORUNLU EĞİTİMİ 5 YAŞA ÇEKMEK SADECE KAOS DOĞURUR.
box zeynep :iyide bunlar hiç düşünmüyorlarmı anasınıflarının belli aylık ücreti var hemde bütün devlet okullarının anasınıflarının bunu durumu olmayanlar nasıl ödeyecek
box buket :bir okulöncesi ögretmeni adayı olarak çok sevındım.geç kalınmış bi karar ama zararın neresınden dönülürse kardır.7 çok geç
box isa :çok doğru bir karar. ağaç yaş iken eğilirmiş. geç kalınmış olsa da zararın neresinden dönersek kardır.
box CANAN :BU DOGRU BİR KARAR AMA KÖYDE ZOR ŞARTLARDA ÇALIŞAN USTA ÖGRETİCİLERE GEREKEN DEGER VE HAKLARININDA VERİLMESİ GEREKİR LÜTFEN BUNLARADA KULAK VERİN
box :GERCEKTEN İYİ BİR KARAR VERİLMİŞ. BENCE COCUKLARIN ÖĞRENMEYE EN EÇIK OLDUĞU ZAMAN VE EĞİTİM KAALİTESİNİ YÜKSELTECEGİ AÇISINDAN DA ÖNEMİ UNUTULMAMALIDIR.TEŞEKKÜRLER.
box meral :lutfen elınızı vıcdanınıza koyun....bu senekı anasınıfı kayıt parası 350 mılyon......temızlık parası forma parası anneler gunu ogretmenler gunu beslenme masrafı ayakkabı bot mont 23 nısan hazırlıgı.....daha sayayımmıbır cocugun 5 yasında yaptıgı masrafı ..lutfen ana sınıfı ucretlerı ındırılsın bır anne olarak cok uzuluyorum ve cocugumu okula yollayamıyorum esım askerı ucretle calısıyo.sesıme kulak verın..hemde tek cocugum var.2.yı egıtım bozuklugundan dolayı yapmıyorum saygılar.........

Güncel Eğitim Haberleri