Eğitim Sitesi

Yaylı Çalgılar ile ilgili ders notları

Yaylı Çalgılar ile ilgili ders notları

Yaylı Çalgılar : Kontrbas

- Kontrbas, keman ailesinden, yaylılar grubunun en kalın sesli çalgısıdır. - Kontrbasın, özel bir tür çelikten yapılmış dört teli vardır.- Yay kullanılarak ya da parmaklar yardımıyla çalınır. - Keman ailesinin, en kalın sesli ve en büyük çalgısıdır.Boyu, 1.95 m, eni 60 cm olan kontrbas Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Yaylı Tanbur

Yaylı tanburun yapısı hakkında görüş belirtmek için birazda tanburdan bahsetmek gerektiği fikrindeyim Türk sanat musikimizin piyonası sayılan tanburun kendine has çok derinden ve içli bir sesi vardır. Klasik tavırla çalındığında dinlemesine doyum olmaz birçok sazla uyumu Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Kabak Kemane

Kabak kemane, Türk Halk Müziği'nin telli, yaylı ve deri kapaklı sazlarımızın tek örneğidir. Menşei Orta Asya'ya dayanmaktadır. Kabak kemane, Türkiye'de özellikle Batı Anadolu'da (Ege Bölgesi'nde) yaygın olarak kullanılan bir sazdır. Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Kemençe

Farsça kökenli bir kelime olan "kemençe" aynı dildeki "keman(=yay,kavis)" kelimesi ile "-çe(=küçültme eki)" ekinin bir araya gelmesinden oluşur ve "yayla çalınan küçük saz" anlamını taşır. Orta Asya'da şekil olarak bugünkü kemençeye tam benzemeyen, fakat onun atası sayılabilecek birçok saz Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Viyolonsel(Çello)

Keman için aranılan nitelikler viyolonsel için de söz konusudur. Çalgının büyüklüğü nedeniyle, sol elin kuvvetli ve geniş, küçük parmağın uzun olması önemlidir. Bu çalgıya (özellikle yayını kullanabilmek için dayanıklı bir bünye koşuluyla) başlama yaşı on - on iki arasındadır. Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Viyola

Viyola çalmak demek, biraz büyükçe bir keman çalmak demektir. Bu nedenle, çocuğun doğrudan doğruya viyolaya başlaması değil, önce keman sonra viyolaya geçmesi düşünülmelidir. Viyolada kemandan daha çok parmakların aralarını açmak gerektiğinden, kemandan sonra buna alışılacağı akla en yakın olanıdır. Devamını Oku

Yaylı Çalgılar : Keman

Ortaçağın Frenk kemençesi ve viyel'inden çıkan, daha sonraları viyol ve lira da braccio haline giren Keman, bugünkü biçimini yavaş yavaş gelişerek buldu. Keman, 35 ile 36 cm., arasında değişebilen bir ötüm gövdesinden, bu gövde ise asıl titreşimi sağlayan çam ağacından bir üst kapak, Devamını Oku

Son Eklenen Ders Notları

Yaylı Çalgılar ile ilgili ders notları

Ders Notları Ana Sayfaya Dön